Ik heb meerdere keren de Fortuna Outlook Addin knoppen in mijn werkbalk. Wat moet ik doen?

 

Dit is een bekend probleem dat is opgelost vanaf versie 1.3. Controleer uw versie van de Outlook Fortuna Addin, is deze lager dan 1.3 vraag dan om een nieuwe versie en update de addin. De knoppen die er nu staan gaan niet automatisch weg na het uitvoeren van de update. Dus het kan goed zijn dat u al de juiste versie hebt maar de knoppen er toch nog staan. Dit kunt u oplossen door het volgende te doen:

 

Sluit Outlook en ook Word af.

Open nu Word en ga naar Beeld, werkbalken, Aanpassen. Kies hier voor "Beginwaarden" en de knoppen zullen verdwijnen. Sluit nu Word.

 

Nu zou alles weer goed moeten zijn.

 

Ik heb de koppeling geinstalleerd maar de knoppen in Outlook zijn niet zichtbaar. Hoe kan dit?

 

1 - Controleer of de werkbalk "Standaard" aanwezig is. Beeld-Werkbalken-Standaard. In deze balk worden namelijk de knoppen weergegeven.

 

2 - Controleer of de .NET ondersteuning is geinstalleerd voor het office pakket. Dit kunt u doen door naar het configuratiescherm te gaan en dan te kiezen voor software. Selecteer de outlook of office versie en kies wijzig. Nu zal de setup van Outlook/Office starten. Kies voor onderdelen bijwerken en selecteer de .NET ondersteuning. Indien het een office installatie betreft, doe dit dan voor alle programma's. Als dit klaar is voer dan nogmaals de setup uit van de fortuna Outlook Addin.

 

Ik heb de koppeling geinstalleerd maar ik krijg een ODBC foutmelding op het moment dat ik een E-mail wil opslaan of een bijlage wil toevoegen. Wat moet ik doen?

 

Ga naar het configuratie scherm en dan naar systeembeheer. Kies vervolgens gegevens bronnen (ODBC) en klik op het tabje Systeem-DSN. Controleer of hier een ODBC koppeling aanwezig is met de naam FortunaOutlookAddin Indien deze niet aanwezig is, neem dan contact op met de helpdesk van Trivium Software B.V. met de melding dat de ODBC koppeling niet geinstalleerd kan worden.

 

Ik heb de koppeling geinstalleerd en de knoppen in Outlook zijn zichtbaar. Maar als ik erop klik gebeurt er niets. Wat kan het probleem zijn?

 

In dit geval kan het zijn dat de gebruiker waarbij het niet werkt, geen lees rechten heeft op het bestand Fortuna.xml. Hierdoor kan er geen connectie worden gemaakt met de database. Het bestand Fortuna.xml kunt u vinden in de installatie map van de Fortuna Outlook Addin.

 

Ga naar de installatiemap van de Fortuna Outlook Addin:

clip0017

 

Klik met de rechtermuisknop op de Fortuna.xml en ga naar eigenschappen:

clip0018

 

Kies vervolgens de tab beveiliging en zorg ervoor dat de gebruiker de volledige rechten heeft op dit bestand.

 

Fout:

 

clip0019

Goed:

 

clip0020

 

Outlook 2003 is vastgelopen en na het herstarten van Outlook zijn de knoppen niet meer zichtbaar.

 

Na het vastlopen van Outlook zal Outlook eventuele addins uitschakelen. Om dit op te lossen ga je in Outlook in de menu balk naar Help en vervolgens naar Info. Klik op de knop Uitgeschakelde Items. Hier zal de OutlookFortunaAddin worden weergegeven. Klik op inschakelen en start Outlook opnieuw op. De knoppen zullen nu weer zichtbaar zijn.

 

Outlook 2007 is vastgelopen en na het herstarten van Outlook zijn de knoppen niet meer zichtbaar.

 

Na het vastlopen van Outlook zal Outlook eventuele addins uitschakelen. Om dit op te lossen ga je in Outlook in de menu balk naar Help en vervolgens naar Uitgeschakelde Items. Hier zal de OutlookFortunaAddin worden weergegeven. Klik op inschakelen en start Outlook opnieuw op. De knoppen zullen nu weer zichtbaar zijn.