- Email ontvangen

 

Menu         CorrespondentieE-mail

 

Binnen Fortuna® is het mogelijk om ontvangen e-mail te importeren in Fortuna® en uitgevoerde verrichtingen vanuit Fortuna® via e-mail te versturen.

Deze e-mail faciliteit is ontwikkeld op basis van Microsoft Outlook en ondersteunt Windows 98 en Windows 2000 in combinatie met Outlook 2000. Hierbij is het van belang dat Outlook zodanig is geïnstalleerd dat ‘Gegevensobjecten voor samenwerking’ is geactiveerd.

Fortuna® kiest de standaardinstelling van de PC waarvan u gebruik maakt. Als meneer Jansen dus gebruik maakt van de PC van mevrouw Bakker terwijl hij is ingelogd in Fortuna® , dan krijgt hij de e-mail van mevrouw Bakker te zien.

 

Binnengekomen e-mail kunt u in Fortuna® bekijken en behandelen via de opties [Correspondentie] [E-mail]. U hoeft hiervoor dus niet naar Outlook te gaan.

 

0801001

 

Voordat Fortuna® uw email client kan openen zal uw email client vaak eerst om een bevestiging vragen. Zie als voorbeeld de melding van Microsoft Outlook.

 

0801003

 

 

Het eerste scherm dat verschijnt, geeft een overzicht van de mappen die Fortuna® in Outlook heeft gevonden.

 

0801002

 

- E-mail importeren

 

Menu         CorrespondentieE-mail

 

Via de optie [Importeer] kunt u uw e-mail vanuit Outlook importeren in Fortuna® . De import geldt voor de op dat moment geselecteerde map. Dit om te voorkomen dat er onnodig veel mail geïmporteerd wordt in Fortuna®.

 

Als u e-mail heeft geïmporteerd, dan zullen daarvan enkele gegevens worden getoond, zoals bijlagen, afzender, onderwerp en datum.

 

0801004

 

U kunt nu door deze lijst bladeren en een e-mail selecteren. U kunt nu een e-mail bijvoorbeeld: [Verwijderen] [Acties] [Bekijken] [Detail] [Toewijzen] [Afdrukken].

 

0801005